Tyto obchodní podmínky (“Podmínky”) Věry Slabé, IČ 21359555, zapsané v živnostenském rejstříku pod sp. zn. SZ ÚMČ P15 13452/2024 vedeném u Městské části Prahy 15, e-mail: vera.slaba@email.cz,telefonní číslo: +420724213369, adresa provozovny: Loučimská 1050/5, Praha 10 – Hostivař, PSČ 10200 („Prodávající”), upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vaše, jakožto kupujících, a moje, jakožto prodávající, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené mezi námi na dálku na základě nabídky zboží webové stránky www.cteniprovas.cz („Nabídka“).
Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžu jednostranně měnit, či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu Vašeho nákupu, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.
- Obecná ustanovení a poučení
- Dodání zboží na základě Nabídky je možné jen po jeho objednání zaslaném na výše uvedený e-mail nebo adresu provozovny.
- Při objednání zboží je Vaše povinnost poskytnout mi všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste mi poskytli v objednávce, budu tedy považovat za správné a pravdivé.
- Smlouvu se mnou je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
- Vaši objednávku Vám v co nejkratší době poté, kdy mi bude doručena, potvrdím krátkou textovou zprávou telefonicky nebo e-mailem. Součástí potvrzení bude shrnutí objednávky a tyto Podmínky formou přílohy nebo odkazu na ni („Příloha“). Podmínky ve znění účinném ke dni objednávky, tj. ve znění Přílohy, tvoří nedílnou součást Smlouvy. Potvrzením objednávky dochází k uzavření Smlouvy mezi mnou a Vámi.
- Mohou nastat i případy, kdy Vám nebudu moci objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy zboží není dostupné nebo kdy objednáte větší počet kusů zboží, než kolik je z mé strany umožněno. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůžu objednávku potvrdit, budu Vás kontaktovat.
- V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, Vám vzniká závazek k zaplacení celkové ceny.
- CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
- Cena zboží je vždy uvedena v rámci Nabídky a samozřejmě ve Smlouvě. V případě rozporu mezi cenou uvedenou v Nabídce a cenou uvedenou ve Smlouvě se uplatní cena uvedená v Nabídce. Cenu zboží za balné a poštovné neúčtuji. Cenu za dopravu zboží účtuji jen v případě Vašeho požadavku osobní dopravy k Vám. Taková cena bude vzájemně dohodnuta formou doložitelné korespondence před potvrzením objednávky.
- Celková cena zboží je uvedena včetně DPH.
- Platbu celkové ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním zboží. Úhradu celkové ceny můžete provést následujícími způsoby:
- Bankovním převodem na bankovní účet č. 3028588014/3030 vedený u Air Bank a.s.
- Hotově při osobním odběru, a to v mé provozovně nebo v místě, které si vzájemně dohodneme formou doložitelné korespondence v souvislosti se Smlouvou nebo na jejím základě.
- Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení celkové ceny a bude jednak zaslána telefonicky či e-mailem, jednak přiložena fyzicky ke zboží.
- Vlastnické právo ke zboží na Vás přechází až poté, co zaplatíte celkovou cenu a zboží převezmete. V případě platby bankovním převodem je celková cena uhrazena připsáním na můj bankovní účet, v ostatních případech v okamžiku uskutečnění platby.
- DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
a) Balíkovna
b) Zásilkovna
c) Osobní odběr
- Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.
- Doba doručení zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. V případě osobního odběru na mé provozovně Vás vždy o možnosti vyzvednutí zboží budu informovat telefonicky nebo e-mailem.
- Po převzetí zboží od dopravce je Vaší povinností zkontrolovat neporušenost obalu zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a mně. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není Vaší povinností zboží od dopravce převzít.
- V případě, kdy porušíte svoji povinnost převzít zboží, s výjimkou případů dle čl. 3.4. Podmínek, nemá to za následek porušení mé povinnosti Vám zboží doručit. Zároveň to, že zboží nepřevezmete, není odstoupení od Smlouvy. Mně ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu Vašeho podstatného porušení Smlouvy a zboží uskladnit, za což mi od Vás náleží poplatek ve výši 100,- Kč. Pokud se rozhodnu odstoupit od Smlouvy, nabývá odstoupení účinnosti v den, kdy Vám toto odstoupení doručím. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na úhradu nákladů na uskladnění zboží.
- Nebezpeční škody na zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete. To pro Vás znamená, že od toho okamžiku nesete veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením zboží.
- PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
- Zaručuji, že v době přechodu nebezpečí škody na zboží podle čl. 3.6. Podmínek je zboží bez vad, zejména:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti a jiným ujednaným vlastnostem;
- je vhodné k účelu, pro který se obvykle používá;
- jakostí, životností, funkčnosti apod. odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná mnou, reklamou na zboží nebo označením zboží;
- odpovídá předloze, která Vám byla poskytnuta před uzavřením Smlouvy.
- Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
- V případě, že bude mít zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. 4.1., můžete mi takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění, tj. zboží reklamovat – zasláním korespondence na adresy dle mých identifikačních údajů výše uvedených – nebo osobně na adrese mé provozovny. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chcete vadu vyřešit. Reklamaci vyřídím v souladu s Vámi uplatněným právem z vadného plnění. Je Vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu.
- Má-li zboží vadu, máte následující práva:
- na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějící části zboží
- na odstranění vady opravou zboží – v případě, že to bude reálné a přiměřeně nákladné, což se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být odstraněna bez značných obtíží pro Vás.
- Dále máte právo na:
- přiměřenou slevu z ceny zboží
- odstoupení od Smlouvy,
- Zaručuji, že v době přechodu nebezpečí škody na zboží podle čl. 3.6. Podmínek je zboží bez vad, zejména:
jestliže:
– odmítnu vadu odstranit nebo ji neodstraním v souladu s právními předpisy;
– se vada projeví opakovaně;
– je vada podstatným porušením Smlouvy;
– je z mého prohlášení nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Vás.
- Právo na odstoupení od Smlouvy nenáleží v případě, je-li vada zboží nevýznamná.
- V případě, že jste si vadu na zboží způsobili sami, práva z vadného plnění Vám nenáleží.
- Vadou zboží není jeho opotřebení způsobené jeho obvyklým používáním.
- Při uplatnění reklamace Vám vystavím potvrzení, ve kterém bude uvedeno:
- datum, kdy jste reklamaci uplatnili;
- co je obsahem reklamace;
- jaký způsob vyřízení reklamace požadujete;
- Vaše kontaktní údaje pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
- Nedohodneme-li se na delší lhůtě, do 30 dnů od obdržení reklamace odstraním vady a poskytnu Vám informaci o vyřízení reklamace na Vaše kontaktní údaje. Pokud tato lhůta marně uplyne, můžete odstoupit od Smlouvy nebo Vám bude poskytnuta přiměřená sleva z ceny zboží.
- O vyřízení reklamace Vás budu informovat a vydám Vám potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady jste povinni prokázat např. účtenkami. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového zboží, je Vaší povinností původní zboží vrátit.
- Máte právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží.
- odstoupení od smlouvy
- K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi námi může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
- V případě, že jste spotřebitel, tedy osoba kupující zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, máte v souladu s ustanovením § 1829 občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy.
- Od Smlouvy můžete odstoupit jakýmkoli prokazatelným způsobem.
- Ani jako spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy plnění uvedené v § 1837 Občanského zákoníku.
- V případě odstoupení od Smlouvy jste povinni mi zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení. V případě odstoupení z důvodu, že já poruším uzavřenou Smlouvu, hradím já i náklady spojené se vrácením zboží na adresu mé provozovny.
- V případě odstoupení od Smlouvy Vám bude celková cena zboží vrácena do 14 dnů od účinnosti odstoupení, a to na bankovní účet zvolený Vámi. Částka však nebude vrácena dříve, než zboží obdržím nebo než prokážete, že došlo k jeho vrácení.
- V případě odstoupení od Smlouvy však odpovídáte za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je rozumně očekávané. Nato v případě, že jsem Vám ještě nevrátila celkovou cenu, jsem oprávněna mou pohledávku započíst na Vaši.
- Já jsem oprávněna odstoupit od Smlouvy kdykoli před dodáním zboží, pokud vyjde najevo, že jste uvedli v objednávce nebo v souvislosti s ní záměrně nesprávné informace.
- Řešení sporů se spotřebiteli
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 796/44, Praha 1, PSČ 11000, http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika se sídlem Štěpánská 796/44, Praha 1, PSČ 11000, http://www.evropskyspotrebitel.cz, je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21.5.2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004, a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Závěrečná ustanovení
- Smlouvu je možné změnit pouze na základě naší korespondence. Já jsem oprávněna změnit / doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny.
- V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat, nenesu odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci. Pokud stav vyšší moci trvá déle než 14 dnů, máme já i Vy právo od Smlouvy odstoupit.
- Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u mně. Vždy však Podmínky a shrnutí objednávky obdržíte, a tak budete mít přístup ke Smlouvě. Doporučujeme Vám vždy všechny dokumenty uložit.
- Tyto Podmínky nabývají účinnosti dne 13.3.2024.